05 jun

Edukacija o svežini i hmeljnim komponentama piva

  • 05. 06. 2018.

U „Valjevskoj pivari“ je nastavljena edukacija o senzornim karakteristikama piva, sa ciljem održanja i unapređenja kvaliteta „Valjevskog piva“. Predavač je i ovoga puta bio dr Boris Gadžov, molekularni mikrobiolog iz engleske kompanije „FlavorActiv“, koja je svetski lider u senzorici i sprovodi obuku za 80 odsto svetskog tržišta pića. Na najnovijoj radionici tema su bili pozitivni ukusi piva, kako ih potencirati i usaglasiti sa željama potrošača.

-Danas smo se specifično fokusirali na dve teme. Prva je svežina, koja je tipična za Valjevsko pivo: kako je zadržati i potencirati, a vrlo je bitna u letnjem periodu kada potrošači imaju potrebu za tom svežinom. S druge strane bitno je kako zadržati konzistetnost proizvoda: svojstva koje su potrošači prepoznali i žele da stalno osete u tom pivu. Limunkasti ukus je specifičan i uvek daje asocijaciju osveženja, pogotovo je potenciran kada se pivo servira jako hladno. Možete biti svedoci da sve više potrošača, zbog kalorija i sadržaja šećera, vide pivo kao alternativu za osveženje umesto nekih drugih produkata na tržištu. Valjevska pivara ima dobar profil svog piva jer se ta svežina podosta oseti. Ipak, svežina ne sme da bude preterana i da tako prekrije druge pozitivne karakteristike Valjevskog piva pa smo se u drugom delu fokusirali na hmeljne karakteristike, naročito na aromatični hmelj koji je među najbitnijim sastojcima za pozitivne ukuse u pivu, pored nekih estara i voćnih komponenti koje nastaju u toku fermentacije. Hmeljna komponenta daje karakter svim pivima. Zahvaljujući kraft industriji i novim idejama na tržištu sve više potrošača voli prisustvo aromatičnih hmeljova. Tako svom pivu dajete identitet.

Dr Boris Gadžov ističe da je, po njegovom mišljenju, Valjevska pivara napravila značajan iskorak u poređenju sa velikim pivarama u vlasništvu velikih korporacija, i po profilu svog piva i po interesovanju potrošača. Istovremeno, sledi i trendove tipične za kraft industriju tako da se nalazi u „zlatnoj sredini“, što je po njemu i najbolje. Organizacijom stalne edukacije koju realizuje svetski lider u  senzorici piva „Valjevska pivara“ želi da, pre svega, održi konzistentnost svojih proizvoda i zadrži pozitivne komponente, ali i da unapredi kvalitet i prati trendove.

Podeli