Edukacija zaposlenih o senzornim karakteristikama piva

Sa ciljem održavanja i unapređenja kvaliteta svojih proizvoda Valjevska pivara je nastavila sa edukacijom zaposlenih o senzornim (organoleptičkim) karakteristikama piva. Dr Boris Gadžov, molekularni mikrobiolog iz engleske kompanije „FlavorActiv“, koja je svetski lider u senzorici, održao je treću ovogodišnju radionicu. U obuci su učestvovali inženjeri hemije, mikrobiologije, prehrambene tehnologije, deo zaposlenih iz proizvodnje, predstavnici prodaje, marketinga i menadžmenta. Dr Gadžov je za naš sajt govorio čemu je bila posvećena poslednja radionica:

-Današnja radionica bila je posvećena tipičnim zagađenjima koja se mogu pojaviti u pivu zbog CIP procedura. CIP označava neadekvatno pranje linije nakon završetka proizvodnje, recimo zato što sredstva za čišćenje nisu bila pravilno korišćena ili nije upotrebljeno dovoljno vode. To može kompletno da uništi pivo i napravi ga neupotrebljivim. Mogu se javiti i spoljašnja: zbog okoline, zbog materijala koji se koristi ili zbog opreme u pivari. Puno puta se dešava da je opremi istekao rok upotrebe, ali da se nedostatka finansija još uvek koristi. Ova zagađenja u većim koncentracijamam mogu biti štetna po ljudsko zdravlkje. Nijedna od ovih komponenti nije tipična za vaše pivo, ali zbog preventive prošli smo ovakvu obuku jer u slučaju da se tako nešto pojavi da se brzo prpeozna i ne dozvoli da takvo pivo ode na tržište. To bi svakako bilo jako loše po rejting pivare. Danas smo prošli kroz osam komponenti koje ne bi trebalo da se pojave u pivu. Problem može biti neadekvatni tip pakovanja, tipičan primer je metalik ukus koji može da s epojavi zbog lošeg kvaliteta limenki. On se može pojaviti i kod točenog piva zbog neodržavanja higijene točilice i restoranu i ili kafeu. Svih  ostalih sedam komponenti mogu sepojaviti zbog neadekvatnog pranja linija i nepravilnog korišćenja sredstava za pranje: hlor, brom, medicinal (podseća na jod),soda itd… Problem može biti i sama voda koja može biti lošeg kvaliteta pa se jače hloriše, ali Valjevska pivara ima tu sreću da ima svoju vodu i svoj izvor. Daljina distribucije piva takođe može uticati na kvalitet, prednost Valjevske pivare j ei u tome što s ene transportuje na velike distance. Problem može biti i u distributivnoj mreži, u nedaekvatnom skladištenju u supermarketima, skupljanju prašine na njima.

Prva radionica bila je posvećena upoznavanju sa značajem senzorike i na koji način ona, uz analitiku, može pomoći pivari. Sledeća je bila posvećena mikrobiologiji, u kojoj postoje komponente koje mogu poboljšati ukus piva predstavljaju način da se jedno pivo razlikuje od drugih, dok negativni mikrobiološki uzroci mogu potpuno promeniti profil piva. Današnja je bila posvećana zagađivačima, a četvrta početkom decembra biće psovećena faktorima koji utiču na oksidiranje, odnosno na rok upotrebe, trajnost piva, bilo da se radi o faktorima tokom proizvodnje ili za vreme skladištenja.

-Na tu obuku pozvaćemo i predstavnike distributera piva jer ima nekoliko komponenti koje se mogu pojaviti nakon proizvodnje. Posle te radionice moći ćemo da kažemo da smo pokrili preko 80 odsto potencijalnih opasnoti za menjanje profila piva. Sve je to sa ciljem da se spreči da loše pivo dođe do tržišta, da dođe do gubitaka za kompaniju, da pomognemo pivari da održi konzistentnost piva, kao i da se uvide i zadrže pozitivne komponenente tipične za vaše pivo. Pivo je živa materija i to se može dogoditi bilo kom proizvođaču. Zahvaljujući senzorici vaši degustatori moći će bolje da procene šta se dešava na tržištu sa drugim pivima. Senzorika je jedna od glavnih stvari koja vam omogućava da pratite sebe, ali da pratite i konkurenciju, a najbitnije da pratite želje potrošača. Izuzetno sam zadovoljan što je menadžment Valjevske pivare prepoznao značaj ove teme za unapređenje proizvodnje i prijatno iznenađen odličnim odzivom zaposlenih iz različitih sektora.

Edukacija od strane stručnjaka vodeće svetske konsultantske kuće za senzoriku „FlavorActiv“ jedna je u nizu aktivnosti koju menadžment „Valjevske pivare“ sprovodi kako bi održao i unapredio kvalitet svog prepoznatljivog brenda „Valjevsko pivo“ i time ojačao poziciju na tržištu. Jedan od tih koraka je i saradnja sa Poljoprivrednim fakultetom u Zemunu, sa Katedrom za konzervisanje i vrenje Instituta za prehrambenu tehnologiju i mikrobiologiju. Kompanija „FlavorActiv“ pruža konsultantske usluge u ovoj oblasti za 80 odsto svetskog tržišta, između ostalog i u Srbiji. Poslednja radionica biće održana početkom decembra, a na njoj će učestvovati i predstavnici distributera i potrošača.

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn