Sa ciljem održavanja i unapređenja kvaliteta svojih proizvoda Valjevska pivara je organizovala edukaciju zaposlenih o senzornim (organoleptičkim) karakteristikama piva. Prezentaciju i obuku je održao dr Boris Gadžov, molekularni mikrobiolog iz engleske kompanije „FlavorActiv“, koja je svetski lider u senzorici. Kompanija „FlavorActiv“ pruža konsultantske usluge u ovoj oblasti za 80 odsto svetskog tržišta, između ostalog i u Srbiji. U obuci su učestvovali inženjeri hemije, mikrobiologije, prehrambene tehnologije, deo zaposlenih iz proizvodnje, kao i predstavnici menadžmenta i prodaje. Dr Gadžov je za naš sajt pojasnio suštinu senzorike i obuke koju je realizovao u našoj fabrici:
– Senzorika pomaže da se oseti tržište, odnosno prepoznaju želje potrošača u pogledu ukusa i mirisa piva, a po čemu će se vaše pivo razlikovati od konkurentskih proizvoda. To vam pomaže da se adekvatno postavite na tržištu, da ga zadržite ili proširite. Tu grupu komponenti bismo nazvali pozitivni ukusi, koji su poželjni u pivu i prave razliku od jedne do druge robne marke. S druge strane, pomažemo kompanijama da prepoznaju štetne komponente koje se mogu pojaviti u pivu zbog problema koji mogu nastati u procesu proizvodnje, zbog uslova čuvanja ili načina pakovanja. Kroz proizvodni proces uništi se dosta mikroorganizama, ali metabolički produkti aktivnosti tih mikroorganizama, naročito bakterija, divljeg kvasca i plesni mogu ostati u pivu. To se generalno odražava na profil piva i nekonzistentnost proizvoda, tako da od šarže do šarže postoje razlike. Tu razliku potrošači osete što može dovesti do negativne reakcije na tržištu. Te stvari se dešavaju svim proizvođačima, a mi smatramo da je poenta „bolje sprečiti, nego lečiti“.
Probali ste Valjevsko pivo, kako biste ga okarakterisali?
– U principu, vaše pivo je standardni lager, „pilsner“ tip piva, sa umerenim odnosom estara, bez preteranih voćnih komponenti, kao što je slučaj sa mnogim svetskim brendovima gde dominiraju izomeri. Pozitivna karakteristika vašeg piva, koja se meni jako dopala prilikom degustacije, jeste da podseća na ukus kakav je pivo nekada imalo. Ukazuje na stari način proizvodnje i dobro odležalo pivo. Mislim da to nedostaje tržištu i da to treba da zadržite.
Edukacija od strane stručnjaka vodeće svetske konsultantske kuće za senzoriku „FlavorActiv“ jedan je u nizu aktivnosti koju menadžment „Valjevske pivare“ sprovodi kako bi održao i unapredio kvalitet svog prepoznatljivog brenda „Valjevsko pivo“ i time ojačao poziciju na tržištu. Jedan od tih koraka je i saradnja sa Poljoprivrednim fakultetom u Zemunu, sa Katedrom za konzervisanje i vrenje Instituta za prehrambenu tehnologiju i mikrobiologiju. Plan je i da se nastavi saradnja sa konsultantskom kompanijom „FlavorActiv“ kroz periodične edukacije, a na sledećoj sesiji učestvovaće i predstavnici distributera i potrošača.