Edukacija o pozitivnim svojstvima piva

U „Valjevskoj pivari“ je nastavljena edukacija o senzornim karakteristikama piva, sa ciljem održanja i unapređenja kvaliteta „Valjevskog piva“. Predavač je i ovoga puta bio dr Boris Gadžov, molekularni mikrobiolog iz engleske kompanije „FlavorActiv“, koja je svetski lider u senzorici i sprovodi obuku za 80 odsto svetskog tržišta pića. Na najnovijoj radionici fokus je bio na pozitivnim karakteristikama piva, pogotovo na svojstvima tipičnim za Valjevsko pivo.

-Pivo je pozitivan produkt jer sadrži malo alkohola, zbog čega ga podjednako može piti ženska i muška populacija, sadrži kvasac i uopšte mikrobiologiju koja podstiče dobru probavu. Valjevsko pivo sadrži dosta kvasca i podseća na pivo kakvo se nekada pravilo, pre 30-40 godina, zadržan je tradicionalan tehnološki proces. Starije generacije ga zbog toga vole, za razliku od komercijalnih piva koje se sve više udaljavaju od standarnog načina proizvodnje. Moje mišljenje je da „Valjevsko pivo“ treba da sačuva karakteritike na koje su vaši potrošači navikli. Tipična svojstva Valjevskog piva su ukus kvasca, ukus na hleb, to potrošači prepoznaju i cene, ali bi ujedno trebalo videti da li se može ponuditi i neki drugi produkt, kako bi se privukli oni ljudi koji sada ne konzumiraju to pivo. Danas smo vaše pivo uporedili sa drugim pivima koja se prodaju na tržištu Srbije, na bazi pozitivnih ukusa. Smatram da na tržište Srbije, koje je je malo, ali ipak ima dosta proizvoda, postoji prazan prostor za neke nove ukuse. U svetu ima dosta novih trendova koji dobro prolaze kod potrošača i razgovaraćemo o tome da li neke od tih ideja mogu da prođu u Srbiji. To se odnosi na piva iz kraft pivara, koja sadrže više hmelja, zatim voćne tropske komponente, u svetu su dosta zastupljena tamna piva, kisela piva, pšenična itd. Jedna od tema biće i inovacije u ambalaži i kako one utiču na svojstva piva, kako bismo ga što duže sačuvali nepromenjenog kvaliteta jer je rok trajanja piva kratak u odnosu na mnoga druga pića – rezimirao je dr Gadžov temu radionice održane u „Valjevskoj pivari“ sa zaposlenima iz više sektora, kao i predstavnicima ugostitelja i potrošača.

U praktičnom delu svi učesnici su bili u prilici da degustiraju nove ukuse o kojima je govorio dr Boris Gadžov. Na taj način senzorika omogućava da se prate sopstveni i konkurentski proizvodi, a pre svega da se prate želje potrošača. Cilj menadžmenta „Valjevske pivare“ je da, pre svega, održi konzistentnost svojih proizvoda, zadrži pozitivne komponente i unapredi kvalitet.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn