Završen ciklus edukacija o senzornim karakteristikama piva

Poslednjim predavanjem i radionicom posvećenoj faktorima koji utiču na oksidaciju, odnosno na rok upotrebe piva, završen je ovogodišnji ciklus edukacije iz senzorike u „Valjevskoj pivari“. Sa zaposlenima su na prethodne tri radionice obrađeni opšti značaj senzorike, mikrobiološki problemi i zagađivači, odnosno potencijalni problemi tokom proizvodnje i skladištenja u fabrici, dok su na poslednjoj sesiji detaljnije obrađeni faktori oksidacije koji utiču na rok trajnosti piva kod kupaca. Predavač je i ovoga puta bio dr Boris Gadžov, molekularni mikrobiolog iz engleske kompanije „FlavorActiv“, koja je svetski lider u senzorici. Dr Gadžov je ukazao na sedam nepoželjnih ukusa i mirisa koji mogu nastati usled oksidacije: na med, papir, kožu, koru krompira, tvora, acetaldehid i na potpuno oksidirano pivo, koje je smeša svih navedenih ukusa i mirisa (občino kada istekne rok upotrebe naveden na boci). Predstavnici svih sektora kompanije, njih oko četrdesetak, bili su prilici da degustiraju tih sedam nepoželjnih ukusa i mirisa. Tom prilikom podsetili smo se i tehnika degustacije, o kojima je dr Gadžov govorio na prvom predavanju. Većina nabrojanih nepoželjnih ukusa i mirisa nastaje zbog neadekvatnog čuvanja prilikom distribucije i u objektima kupaca, odnosno izlaganja temperaturnim oscilacijama i svetlosti, ali u nekim slučajevima razlozi mogu biti: preterana pasterizacija, neadekvatna PET ambalaža koja je pritom i najosetljivija na svetlost, neki tipovi hmelja itd.

U obuci su učestvovali inženjeri hemije, mikrobiologije, prehrambene tehnologije, deo zaposlenih iz proizvodnje, predstavnici prodaje, marketinga i menadžmenta. Osim predavanja, u praktičnom delu svi učesnici probaju pivo u koje su ubačene različite neželjene primese. Ciljevi obuke su: održanje konzistentnosti Valjevskog piva, uočavanje i zadržavanje pozitivnih komponenti i sprečavanje da loše pivo dođe do tržišta. Senzorika omogućava da se prate sopstveni i konkurentski proizvodi, a pre svega da se prate želje potrošača. Još jedna u nizu aktivnosti koju menadžment „Valjevske pivare“ sprovodi kako bi održao i unapredio kvalitet svojih proizvoda jeste i saradnja sa Poljoprivrednim fakultetom u Zemunu – Katedrom za konzervisanje i vrenje Instituta za prehrambenu tehnologiju i mikrobiologiju. Ako su prethodne tri godine bile posvećene povećanju proizvodnje i prometa, moglo bi se slobodno reći da je u Valjevskoj pivari 2017. bila godina kvaliteta. Inače, engleska kompanija „FlavorActiv“ je svetski lider u senzorici – radi edukaciju i konsultantske usluge za 80 odsto svetskog tržišta pića.

Facebook
Twitter
LinkedIn